24 Mart 2009 Salı

BİR MİLYONER NEDEN YARASA OLMAK İSTER?


Hepimizin bildiği gibi Batman ya da Gothim City'nin onu tanıdığı haliyle Bruce Wayne zenginlikte abartıya kaçmış bir çizgi roman kahramanıdır. Öyle zengindir ki insan evladı gibi bir evde değil, bildiğin şatoda yaşar. Arabasından uçağına, uçağından motoruna her türlü ulaşım aracı emrine amadedir. Diğer süper kahramanlar gibi günlük hayatında sünepe bir tip değildir, etrafında sarışını, kumralı eksik olmaz. (Conan bir kenara tabi, Conan "gel kız" der gidersin, bana dese ben de giderim, canımız kanımız Conan'a feda)

Bütün bu ihtişamın, zenginliğin, şatafatın içinde Batman'in kendisine rol modeli olarak benimsediği hayvan nedir peki? (Çizgi roman dünyası kurallarına göre bişi seçmek zorunda biliyorsunuz, "bişey adam" olmalı ki kendisine süper kahraman muamelesi çekelim) Adı üstünde yarasa. Farenin uçanı. Yazın serinlemek için açılan kapıdan pencereden haneye destursuz giren bir kemirgen. İnsanın içini kaldıran mendeburun önde gideni, bayrak sallayanı. Öyle özenilecek, imrenilecek bir özelliği de yok. Ses dalgasıyla yön buluyormuş, bana ne, denizaltı değilim ki ben.

Örümcek Adamın tercihi anlaşılabilir mesela, Peter kardeşimi örümcek ısırıyor, ondan mütevellit bir olağanüstülük hasıl oluyor.O da kendine örümceği örnek alıyor. Hulk desen; onun başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Pek bir seçim şansı yok. Superman'in tayt tercihi sorgulanabilir tabi ama adam süper doğmuş. Neçırıl born kilir yani. Üstüne bir de kıyafet polemiği mi yapacağız? Phantom'unki aile geleneği. Yüzyıllardır devam eden bir geleneğe karşı çıksa o kendine yalakalık eden pigmeler çiğ çiğ yer onu. Orman demişken süper kahraman sınıfından sayarsak Tarzan'ın bile kabul edilebilir bir hali, tavrı var. Adamı ormanda ayıydı, maymundu büyütmüşler. Frak giyecek hali yok ya, dalı taşağı sakladığına dua et.

Görüldüğü üzere hepsinin bir hikayesi, bir mantığı var. Peki Batman, sen neden böylesin? Elinde her türlü imkan varken yakışıyor mu böyle bir kemirgenin suretinde uçmak kaçmak, de bana? Hadi diyelim "geceleri avlanıyorum, gündüzleri saklannıyorum" diye bir sempati duydun geceleri avlanan bir bu sevimsiz mi varr? Söyle bana ya da bir bilen söylesin.

Hiç yorum yok: