22 Mayıs 2013 Çarşamba

NAZIM HİKMET

Hani böyle böbürlenmeyi seviyoruz ya, "lider ülkeyiz", bi taneyiz, taşı sıksak suyunu çıkartırız, şimdi yola çıksak 2 saate Şam'dayız, Yunanistan mı?, bi vursam yarısı boşa gider falan filan diye, geç bunları canım kardeşim, bak övüneceksen şu şiirlerle övün, böyle bir şairin senin dilinde sanat icra etmesiyle gururlan. Gerisi boş, gerisi hikaye
 
GİDERAYAK

Giderayak işlerim var bitirilecek,
giderayak.
 

Ceylanı kurtardım avcının elinden
ama daha baygın yatar ayılamadı.
 

Kopardım portakalı dalından
ama kabuğu soyulamadı.
 

Oldum yıldızlarla haşır neşir
ama sayısı bir tamam sayılamadı.
 

Kuyudan çektim suyu
ama bardaklara konulamadı.
 

Güller dizildi tepsiye
ama taştan fincan oyulamadı.
 

Sevdalara doyulamadı.
 

Giderayak işlerim var bitirilecek,
giderayak



HASRET 
 
Yüzyıl oldu yüzünü görmeyeli,
belini sarmayalı,
gözünün içinde durmayalı,
aklının aydınlığına sorular sormayalı,
dokunmayalı sıcaklığına karnının.

Yüz yıldır bekler beni
                  bir şehirde bir kadın.

Aynı daldaydık, aynı daldaydık.
Aynı daldan düşüp ayrıldık.
Aramızda yüz yıllık zaman,
                      yol yüz yıllık.

Yüz yıldır alacakaranlıkta
                  koşuyorum ardından.

Hiç yorum yok: